donderdag 7 februari 2013

Social media.

'Social Media' leek mij wel een goed stukje, want ja in deze tijd zijn veel mensen met elektronica bezig. Zelf houd ik veel van Social media, ik zit voornamelijk op Twitter, Facebook, Whatsapp, Youtube en Instagram. ( soms iets te lang en te veel :).) Ik vind het gewoon leuk om met mensen contact te hebben op Whatsapp en Facebook, vertellen wat me bezig houd op Twitter, muziek te luisteren op Youtube en foto's te zetten op Instagram. Ik zat ook op Hyves maar daar zit ik niet meer op omdat het saai geworden is en niemand zit er meer op.

Hier zie je een paar verschillende Social Media:

Twitter.
















Twitter is een site waar je een account voor moet hebben, je kunt mensen volgen en die tweets krijg je dan binnen in je 'time line', je kan ook gevolgt worden door mensen en die zien dan wat je tweet. Je kan ook een slotje op je account zetten, dan kan je toestemming geven aan mensen die wel je account mogen zien. Twitter, ja, ik ben er verslaafd aan denk ik, elke dag tweet ik best veel, ik vind het gewoon leuk om te vertellen aan mensen wat ik doe en wat ik ga doen. Twitter kan je doen op je computer en laptop en je kan het ook gratis downloaden op een smartphone en tablets. 

Whatsapp.






















Whatsapp is een programma die je alleen kan downloaden op een smartphone. Het werkt alleen als je contacten invoegt in je mobiel en dan naar de Whatsapp app gaat en dan gaat chatten. Whatsapp was gratis maar het is sinds kort (eind januari 2013) 0,90 cent per jaar gaan kosten. Ik vind het wel meevallen dus ik blijf het houden. Ik chat vaak met vriendinnen, ik vind het handig als ik ze gratis kan bereiken. Whatsapp werkt alleen met wifi, dat vind ik wel jammer want op straat heb ik geen wifi..

Facebook.






















Facebook is net als Twitter een site waar je een account voor moet hebben, je kan het downloaden op smartphones, tablets en gewoon surfen op internet op je computer of laptop. Op facebook kan je foto's en berichen zetten, maar je kan ook chatten met mensen. Ik heb Facebook nog niet zo lang (ongeveer een half jaar), maar het bevalt me wel, het is eigenlijk een soort van Hyves maar dan wat ingewikkelder. Ik chat voornamelijk met mensen, ik heb er nog niet zo veel foto's op maar dat komt wel :)

Instagram.

















Instagram is een app die je op een smartphone of tablet kan downloaden. Op Instagram kan je foto's zetten over van alles en nog wat, dat vind ik zelf heel leuk. Instagram werkt eigenlijk een beetje hetzelfde als Twitter: je volgt mensen en je hebt een 'time line' waar dus foto's van mensen opkomen die jij volgt. Instagram heb ik nog niet zo lang, maar ik ben wel actief op Instagram, ik vind het vooral leuk om foto's van de omgeving te maken of van wat ik op dat moment eet of gewoon foto's van mezelf en met vriendinnen. Ik hoop dat ik bekend word op Instagram :).

Youtube.






















Youtube is bekend voor veel mensen, je kan op een computer en laptop surfen, en je kan het downloaden op smartphones en tablets. Youtube is een programma waar je filmpjes of liedjes op kan kijken of op kan zetten. Zelf kijk ik vaak filmpjes en liedjes, maar ik zet er nauwelijks zelf filmpjes op. Alle nieuwe liedjes staan op Youtube. Ik zit er zelf vaak op want ik hou veel van muziek. Ik vind het een praktisch programma want als je wat intikt krijg je vaak het goede wat je wilt bekijken/luisteren.

Hyves.






















Hyves is eigenlijk gewoon Facebook maar dan wat simpeler, het is meer een kinder site. Ik zat er zelf ook op maar ik vond het saai worden en niemand zat er meer op. Ik heb nog wel een account maar ik doe er niks meer mee.

Nou dit was het dan weer, ik hoop dat jullie nu een goed beeld hebben over Social Media!

Laat je even achter bij de comments wat jouw favo Social Media programma is?

xLuus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten